HASTA KABULÜ VE MUAYENE SÜRECİ NASIL YAPILIR?
- Çağrı merkezinden alınan başvuru İl Evde Sağlık Koordinasyon Merkezine yönlendirilir.
- Evde Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Merkezi, sistem üzerinden aldığı başvuruya telefonla döner ve hastanın daha detaylı bilgilerini alarak değerlendirdikten sonra hizmet kriterlerine uygunsa sisteme girişini gerçekleştirir ve hasta evde sağlık hizmeti kapsamına alınır.
- İl koordinasyon merkezi hastanın ikamet ettiği adresin yakınlığını, sağlık hizmeti ihtiyacının düzeyini ve hasta yoğunluğunu dikkate alarak uygun gördüğü birimlere hizmet ataması yapar
- Hizmet emri atanan ilgili birim 24 saat içinde hastayı arayarak, hastanın evine ziyaret yapılacağı bilgisini iletilir ve randevu oluşturur.
- İlk ev ziyareti hekim ve yardımcı sağlık personelinden oluşan ekip tarafından yapılır.
- Ev ziyaretine giden ekip hastanın evde sağlık hizmetleri alması için uygun olup olmadığına karar verir, hastalar süreç hakkında bilgilendirilir.
- Başvurusu uygun olan hastalara ön başvuru formu düzenlenir ve hasta hizmet almaya başlar. Uygun olmayan hastalara hizmet sonlandırılması yapılır.
- Hastanın mevcut durumuna göre hasta ve hasta yakınlarına gerekli eğitimler verilir. Ziyaret sıklığı belirlenir, randevu programı oluşturulur.
- Hasta bilgileri, hasta dosyası ve tablet bilgisayar ile kayıt altına alınır.
- Hizmetin kabulü için onam formu düzenlenir. Hizmet alacak kişiye, veli ya da vasisine bilgilendirmeler yapılarak okutulup imzalatılır.
- Ayrıca hastanın sosyal hizmet ihtiyacı, palyatif bakım ihtiyacı var ise hasta ihtiyacına göre yönlendirilir, ve ziyaret tamamlanır.
- Hizmetin seviyesi, kapsamı, süresi vb konularda son karar evde sağlık hizmetleri komisyonu tarafından verilir.